Ce cantitate de somn are nevoie un copil

Copiii si somnul

February 27, 2015 - Somnul

Somnul este important pentru sanatatea noastra si pentru buna-stare, la fel ca mancarea si apa, dar cei mai multi dintre noi nu au parte de indeajus de mult. Pentru copii, somnul joaca un rol critic in dezvoltarea lor sanatoasa. Pe langa afectarea comportamentului, starii si performantele academice, insuficienta somnului este asociata si cu scaderea abilitatilor sociale, si disabilitati in invatare.

Cat de mult somn este indeajuns ?

Cand expertii studiaza nevoia de somn a copiilor, ei iau in considerare ce cantitate de somn are nevoie un copil pe durata unei zile, incluzand si puii de somn. Din moment ce toti copiii sunt diferiti, clasamentul nu este exact; dar poate fi luat ca niste linii de ghidaj.

– noi-nascuti (intre 0 si 2 luni): de la 12 la 18 ore de somn in fiecare zi
– sugatori (intre 3 si 11 luni): de la 15 la 15 ore de somn in fiecare zi
– copii mici (intre 1 si 3 ani): de la 12 la 14 ore de somn in fiecare zi
– prescolari (intre 3 si 5 ani): de la 11 la 13 ore de somn in fiecare zi
– scolari (intre 5 si 10 ani): de la 10 la 11 ore de somn in fiecare zi
– adolescenti ( intre 10 si 17 ani): de la 8.5 la 9.25 ore de somn in fiecare zi
– adulti: de la 7 pana la 9 ore de somn in fiecare zi

Aceste numere te mira ? Daca e asa, nu esti singurul. Multi parinti nu sunt la curent cu cat somn ar trebui sa doarma copii lor.

Invatarea copiilor intr-un obiei sanatos de somn

Obiceiurile de somn – negative sau pozitive – sunt stabilite in perioada timpurie, de obicei imediat dupa nastere, si familiile au un rol crucial in acest proces. Spre exemplu, pentru a-ti face copilul sa nu mai planga, s-ar putea sa il iei in brate imediat sau sa il hranesti. In timp acest lucru ar putea crea o dependenta in a avea compania cuiva sa adoarma. Dupa ce timpul trece, comportamentul se poate inrautati, ajungandu-se la situatii interminabile de genul “mai vreau un pahar de apa” sau “inca o imbratisare”, situatii care pot epuiza sau frustra membrii familiei.

Cheia, desigur, este sa iti ajuti copilul sa dezvolte obiceiuri de auto-suficienta din timp. Aici sunt cateva sugestii.

– Stabileste un program pentru activitatile principale ale zilei, cum ar fi ora trezirii, orele puilor de somn si mesele zilei. Rutina le ofera copiilor comfort si securitate.
– Creaza o varietate in activitatile zilnice, asigura-te ca sunt interesati. Fi sigur ca incluzi si activitati fizice, si activitati desfasurate afara, cat de mult posibil.
– Determina o rutina simpla potrivita pentru copilul tau, asa ca citirea unei carti sau comentarea intamplarilor din acea zi.
– Foloseste lumina in avantajul tau. Diminueaza-le intensitatea si trage perdelele inainte cu putin timp ca ora de somn sa se apropie. Si dimineata, pentru trezire ofera-i copilului pentru trezire cat mai multa lumina naturala. Aceasta functioneaza ca un stimul pentru creier cum ca ciclul de somn s-a terminat.
– Foloseste-te de cat timp este nevoie pentru a stabili ora de somn. Fi atent in general la ce ora copilul este fizic obosit.
– Stabileste ora de somn la o ora specifica. Ar trebui sa fie o manevra iubitoare, dar totusi ferma.

Daca suspectezi copilul de deprivare de somn, si ai dificultati stabilind obiceiuri si rutine, e timpul sa actionezi.
Poti vizualiza un articol similar aici: http://www.busybees.ro/sanatate/copiii-si-somnul-somnul-copiilor/

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Copiii si somnul, 10.0 out of 10 based on 1 rating

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *